"Aku mencintai sahabatku dgn segenap jiwaku. Sahabat yg baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau selepas mati. Kuhulurkan tangan kepada sahabatku utk berkenalan kerana aku akan merasa senang. Semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yg tidak luntur baiknya dlm suka dan duka. Jika aku dapat, aku ingin setia padanya.." (Imam Shafie)

Adakah Engkau Mencintai Aku Kerana Allah?



Sesungguhnya aku mencintai kamu kerana Allah!!!
Adakah engkau juga mencintai aku kerana Allah?
mudah-mudahan itu yang sesungguhnya.
"Betul ke engkau mencintai aku kerana Allah?"      "iya aku mencintai engkau kerana Allah"
"cuba engkau huraikan dengan lebih lanjut"          ~"kerana Allah menemukan aku dengan kamu"
                                                                          ~"kerana kamu sangat baik terhadap aku dan sayang            
                                                                             terhadap aku"
"yelah"                                                                  "urmmmm" :-(


Jika benar engkau mencintai aku kerana Allah, engkau akan menegur aku dikala aku lalai,
Jika benar engkau mencintai aku kerana Allah, engkau tidak akan bersungut dikala aku meninggalkan
                                                                       engkau buat sementara kerana Allah.
Jika benar engkau mencintai aku kerana Allah, engkau akan mendengar setiap teguran aku, bukan
                                                                      kerana aku tapi kerana Allah.
Jika benar engkau mencintai aku kerana Allah, engkau akan menolak permintaan sekiranya berdekatan
                                                                       dan tiada orang yang ketiga bersama kita.
Jika benar engkau mencintai aku kerana Allah, engkau tidak akan berkata-kata dengan dengan perkataan
                                                                       yang jelas dimurka Allah.
Jika benar engkau mencintai aku kerana Allah, engkau akan berusaha mencapai redhanya sedikit demi
                                                                       sedikit bersama aku.



aku tidak sempurna, aku manusia biasa dan aku juga banyak dosa, siapa tak nak isteri kita itu nanti adalah isteri yang solehah, tapi cukuplah sekadar kita saling tegur-menegur setelah kita lari daripada landasan Allah. aku ingin hidup dibawah naungannya bersama engkau, bersama insan yang ku sayang. Aku harap insan itu adalah engkau.

Aku bukan ingin engkau menjadi semulia Khatijah,
Aku juga bukan inginkan setaqwa Aisyah,
Bukan jaga setaqwa Aisyah,
Mahupun setabah Fatimah.
Aku cuma mengharapkan engkau wanita biasa yang punyai cita-cita untuk menjadi solehah dan anggun dimata suami.


0 comments:

Post a Comment